Dag 2 på igångsättningslägret

Orkade inte blogga igår, så skriver om gårdagen idag istället

Igår så fick jag rida två hästar, Sjuan och Irokez. Även igår så skrittade vi hästarna bara

Sjuan är en häst som jag gillar att rida, i både hoppning och dressyr. Men vet inte igår - satt där och tyckte att det var tråkigt :/ Vi var på banan ganska länge och bara skritta runt och runt (lite volter, framdelsvändningar m.m) med en häst som har lätt för att kröka på nacken - nej jag satt där och väntade på att passet skulle ta slut..
Han skötte sig i alla fall men tror att passet var lite för långt när vi bara skulle skritta.


Pass nr 2 blev på Irokez, en ganska ny och stor häst. Där stod jag bredvid honom på mina stadiga 160 cm och han är 178 cm i mankhöjd. Jag kan inte påstå att jag kände mig stor där inte ^^
Jag såg säkert ut som en liten flugskit på honom...

Första gången på hans rygg och han var trevlig, lite seg men annars var han roligt - kände ju bara hans skritt men jag skulle gärna prova honom igen :)
(lånad bild från ridskolans hemsida)


2013-07-31 @ 20:20:10 Ridläger ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0