Helt slut och jag mår så bra ♥

Idag så har heeeela dagen spenderats i stallet!

Väl i stallet runt nio efter vissa schemabrytande händelser så fixade vi iordning hästarna och sedan begav vi oss iväg på våran långa uteritt.
Jag satt på Fresa, Elin på Zydansie och Cereza följde snällt efter oss.

Tog ungefär två timmar dit och då samma tid hem så det blev många timmar i skritt för alla hästarna med de verkade inte allt för trötta när vi väl var hemma igen ^^

När vi kom fram till badet så åt vi lite och sedan provade Elin att "skicka" både Fresa och Zydansie ut i vattnet och det funkade bra - när Zyd väl förstod att det inte var ett stup utan bara lite vatten.
Då satt vi badklara upp på varsin häst, jag på Fresa som Elin visste att man kan "tvinga" i och Elin på Zyd som vi inte hade en aning om ifall hon hade badat förut.

Ute i vattnet så stod F och vevade med benen och stänkte ner mig - det var kallt. Sakta men säkert tog vi oss lite längre ut och sedan var vi i och Fresa simmade ett par gånger när vi kom ut lite djupare och Cereza simmade snällt med ♥

Dock så var Fresa väldigt bestämd på att hon skulle gå tillbaka på land många gånger så hon dök ner huvudet under vattnet och sedan gick hon in, jag i repgrimma kämpade men hon är envis den där damen. En av gångerna då hon envist skulle gå in så tänkte jag inte ge mig, jag skulle allt svänga henne bort därifrån.

Jag drog och drog och lutade mig lite åt ena hållet för att få fatt i huvudet men hon vägrade, jag tog i med all min kraft och mitt fokus låg på henne och plafs så låg jag helt plötsligt under vattnet...
När jag lutade mig åt ena hållet hade jag glidit lite hela tiden då hon var blöt och hal men märkte inget då mitt fokus inte var på mig. Sen låg jag där under vattnet med panik, for upp snabbt ur vattnet - rädslan för att bli trampad på.
Men Fresa stod där så snällt och tittade på mig ♥

Helmysig känsla att simma med Fresa och sedan ha Cereza precis bredvid sig, underbart!!

Sen bytte jag och Elin hästar då Elin också ville simma med sin älskade häst, Zyd hade varit i och simmat någon gång men efter mycket om och men. Fast jag tror att Zyd kommer att vara mer positiv nästa gång när hon märker att det är ganska skönt.
Så Elin simmade lite med Fresa och jag skrittade lite med Zyd i vattnet innan vi gick upp igen.

Torkade oss och hästarna samt fikade innan det var dags för hemfärd. Hästarna skötte sig galant på hemfärden också och det var så skönt, för jag var sååå trött och hade en skaplig värk i rumpan.

Väl tillbaka i stallet så pysslade vi lite med hästarna innan de fick gå ut i hagen.

Tokmysig dag och så himla trevligt! Trevliga hästar och den skrattglada och otroligt trevliga Elin gjorde min dag underbar! Gud vad vi har skrattat och usch vad trött jag är nu ^^ 

Elin är som den storasystern jag aldrig fick, hon lär mig massa och jag har så grymt kul med henne ♥
Togs inga bilder idag men tar något gammalt
2013-07-06 @ 23:13:45 Cereza ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin

Ja det var en underbar dag verkligen :-D bästa hästbad dagen (hittills)
Har du bestämt vilken axel du har ont i ännu ;-)

2013-07-06 @ 23:39:32
URL: http://elolinon.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0