Lektion från marken

Igår eftermiddag så hade jag och pappa en lektion för Elin (alltid så svårt att formulera det men det var alltså Elin som lärde oss saker ^^) från marken.
Pappa tog sin medryttarhäst och Elin red dit med både Zydansie och Fresa men jag jobbade mest med Zyd. Var dock inte så jätte mycket fokus på mig detta pass då pappas häst är ny på det här och lite motsträvlig - men jag lärde mig en del saker ändå!

Var dock ett tag sedan jag stod med repgrimma och rep med Fresa nu så jag var lite "ur form", hade glömt vissa saker så jag fick i alla fall en behövlig repetition. Vart lite jobb för mig och Zydansie men sedan stod jag mest och tittade när pappa jobbade, vilket också är ett jätte bra sätt att lära sig saker på så jag klagar absolut inte!

Det enda som jag kände inte funkade igår (vissa saker blev ju lite "hackiga" men det är för att det är så nytt, har inte riktigt fått in känslan) var galoppen med Zyd. Kommer ihåg att det inte funkade med Fresa de första gångerna heller men jag får kolla det där med Elin, glömde dock att säga det till henne igår då jag började lyssna på allt hon sa till min far istället :P

Men en trevlig eftermiddag och jag lärde mig några nya övningar, nu är det bara att fortsätta att träna på dem så man kan få ett flyt!
 
2013-07-12 @ 20:28:42 Arbete från marken Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0