Modellera

Igår så var det fotning inbokat då Elin vän skulle komma ut och fota henne och hennes hästar och hon frågade då om jag skulle vilja modellera lite också.

Först i stallet så mockade vi lite i hagen och det var så himla varmt, så redan där var man flottig i ansiktet och det är ju fint på kort ;)

Efter mockningen så tog vi in hästarna och gjorde dem fina innan vi tog med dem till stället där vi skulle fota, vi bytte om och sedan satte fotografen igång och knäppa bilder.
Det är den absolut första gången någon jag inte känner tar bilder på mig och absolut första gången som bilderna som tas på mig inte hamnar i min kamera. Det är lite jobbigt, man får inte se direkt hur det ser ut och så.

Något som jag tycker är jobbigt är att titta in i kameran, det känns så konstigt så jag tittar hellre på hästen eller åt ett helt annat håll ^^ Men jag tror att det kommer att bli väldigt fina bilder, kläderna var fina, hästarna var fina och sen ser man helt enkelt ut som man gör.

Efter denna plåtning så blev det att byta om och åka vidare till Elins kompis Mia som jag nu skulle fota, samt hennes dotter. När vi kom fram så höll de på att fixa med kläder och smink.
När jag såg Mia och Elise som jag skulle fota så kände jag mig så himla stolt, det var faktiskt jag som skulle få fota dessa otroligt vackra och uppklädda människorna - de var så himla fina verkligen!

Själva fotningen gick bra dock så började solen röra sig neråt vilket gav skuggorna som gör det hela lite mer komplicerat. Men tror att jag fick lite bra bilder i alla fall :)

Efter det så bjöds det på mat och en massa skratt, drack även sur/jäst cola (typ) ;)
Efter några timmar så rullade jag och Elin hemåt igen och när jag kom hem så gick jag och la mig direkt då jag skulle gå upp för att jobba ungefär sex timmar senare.

En återigen mycket lyckad och trevlig dag, solen sken och alla var glada ♥

Har inte kommit så långt i redigeringen av bilderna men lägger upp några ändå:
2013-07-08 @ 19:54:29 Bilder Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0