Uteritt med Zydansie ♥

Igår så red jag ut på Zyd med sällskap av Viktoria på Lucy. Riktigt varmt väder och pigga hästar! Jag satt barbacka på Zyd och det kändes ovant, den senaste tiden har jag mest suttit på Fresa.

Det var i alla fall väldigt trevligt, tyckte både hästar och ryttare ♥ Lite galopp i branta uppförsbackar, långa stigar i skogen i skritt och så avslutade vi med lite galopp på ett fält.

Jag skulle dra iväg med Zyd först i galopp och Viktoria skulle hålla sig bakom. Fick dock inte igång henne i galopp, blev bara en stor och snabb trav. Så V fick rida före oss och då efter X antal meter så fick även vi galopp. Efter det så provade jag igen för att se om jag kunde få galopp nu utan draghjälp och nu gick det. Duktiga tjejen ♥

När vi väl hade galopp så gick det inte så fort, Zyd vågar inte riktigt ta för sig då hon är rädd att göra fel. Men efter några uppmaningar och beröm när hon ökade så började hon att springa på, riktigt kul! Jag börjar att gilla den här hästen mer och mer, nu känns det som om att jag kan lita på henne också ♥
(blek tjej men fin häst)
2013-07-25 @ 18:14:00 Zydansie ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Kajsa Johansson

Det låter som en trevlig ridtur, och himla vacker bild måste jag säga! :)

2013-07-25 @ 23:34:58
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0