Dressyrträning med Fresa

Idag så blev det som sagt ett dressyrpass på Fresa för Elin. Skrittade fram medans Elin gick igenom lite hur jag ska tänka och hur hennes häst är van att bli riden. Massa information på en gång men fick ju även pröva på det sen vilket var tur för annars skulle nog mycket av teorin åkt in genom ena örat och ut genom det andra...

Gick på en volt runt henne och försökte att mest jobba med höfterna och på så sätt flytta bogarna. Men det är jättesvårt nu när det är ett nytt sätt att rida på och så har man massa i bagaget från tidigare ridning. Ger Elin mig en order om vad jag ska göra så blir jag lätt stressad och använder mig av fel signaler för att följa hennes instruktioner så snabbt som möjligt.

Men jag är ändå nöjd, nu är mitt huvud helt slut av att ha bearbetat all den informationen så vi får se om vi måste börja om från början nästa gång eller om något fastnade ;)

Fick även prova på lite galopp idag, Elin har sagt det att Fresa är svår och att alla som har suttit upp på henne har haft svårt med galoppfattningarna så därför har jag inte provat på det ännu då det idag var det första riktiga passet jag haft på henne.

Jag blev riktigt glad när jag fick till några galoppfattningar, när jag väl gjorde rätt saker och i rätt ordning ^^ Men blev även där stressad och då tar jag och använder min kropp på fel sätt. Fast det är som sagt det första passet och det var så himla lärorikt!

Att ändra på: Min hand får INTE låsa sig
Att tänka på:
Fresa är väldigt känslig

Elin frågade om jag ville att hon skulle fota mig då jag ändå hade med kameran men jag tackade nej. Ville kunna fokusera på en sak samt att det var första passet och att det inte såg så roligt ut hela tiden men det kommer :) Ångrar mig egentligen då det hade kunnat vara roligt att ha bilder från första passet men det kanske blir bilder nästa gång istället (a)

Elin är så himla duktig på att förklara och lära ut. Hon beskriver på flera olika sett och om det inte blir helt rätt så tar hon in en och visar genom att dra lite i ben och armar. Så himla lyckligt lottad över att ha fått den här chansen, jag har lärt mig massor på den här korta tiden och jag är så himla glad ♥
2013-06-16 @ 21:53:00 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0