Regnigt

Förmiddagen på stjärnholm bjöd på riktigt fint väder, dock lite kvavt. Ett tag innan det var dags att cykla iväg till nästa stall så började det såklart regna.
Nu när jag hade med kameran, + Viktoria helt oväntat, så är det väl klart att det ska regna hela vistelsen i stallet och lagom till när man är hemma så slutar det -.-

Tog först in Fresa och Cereza i boxen för lite mys, borstning, lite lyftning av hovar och klappar på magen (främst på Cereza ^^ ). Sen gick vi ner i lekhagen för att jag vill se om sakerna fortfarande satt som Elin lärt mig. De satt och jag kom ihåg det viktigtaste men då det regnade och var så halt på banan så vågade jag inte försöka få igång Fresa i galopp då jag inte vill att hon skulle ramla. Lilla Cereza å andra sidan galopperade runt och busade hela tiden när vi var där nere så sen när vi var klara var hon helt svettig, lilla charmtrollet!
Kändes i alla fall helt okej och efter det så skrittade jag ut en sväng, Viktoria gick snällt med mig i den blöta skogen. Viktroria drog bort en gren för oss så vi skulle kunna ta oss förbi och Fresa höll då på att krypa ur skinnet och ville inte stå still, knakande grenar äter hästmammor!

Haha nu fick jag känna på en rädd Fresa också men det var så skönt för hon ville inte gå förbi, men med en lätt styrande hand och lite kläm med skänkeln så gick hon förbi. Kändes som om att hon litade på mig även fast jag knappt har hållit på med henne, det kändes helt underbart att Fresa är en häst som gärna litar på en ♥

Efter den turen fick de stå inne i boxen en stund för att sova och torka lite, då tog jag snabbt in Zydansie så även hon fick gå in och rulla sig torr. Efter en halvtimme/timme i boxen så borstade jag av henne och la på ett regntäcke, tog på repgrimman och gick ner till lekhagen igen.

Första gången jag kände på Zydansie och jag hade förväntningarna att hon skulle galoppera runt som en tok och försöka springa över mig...
Jag  blev glatt överaskad över att hon var nere på jorden och försökte förstå mig. Flytta framdel fanns den inga som helst problem med men flytta bakdelen satt inte lika bra :)
Övergångarna från skritt till trav var klockrena, hon lyssnade direkt! Dock avsaktningarna var inte så bra då jag var tvungen att ta i grimskaftet men man måste börja någonstans.

Var i alla fall jätte mysigt att ha hand om alla tre hästar idag och kul att känna lite på Zydansie också!
Dock blev det inga bilder på mig bredvid  hästarna idag men det kanske kommer någon annan gång :)

 
2013-06-01 @ 23:04:20 Cereza ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin

Trist med vädret men vad härligt att allt gått bra
Dock tror jag inte Fresa var allt för rädd ;-) nu har hon börjat testa dig lite är min gissning då hon inte brytt sig om knakande grenar förr :-P
Men väldigt skönt att ni tog er förbi för precis som du skrev, då litar hon på dig :-D

2013-06-01 @ 23:42:12
URL: http://elolinon.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0