Sista lektionen - lekar

I onsdags så var det den sista ridlektionen på terminen, vi valde att köra lite lekar och jag fick Betty.
På framridningen så jobbade jag mycket på att vara lätt i handen och att nästan ha tyglarna ute på fingertopparna, det verkade Betty gilla då jag tyckte att hon var mycket lättare att jobba med än vad hon brukar vara.

Själva stafetten var att man så snabbt som mögligt skulle ta sig över ett litet hinder på långsidan och sedan runda två koner (blev som en 8) och sen tillbaka som snabbt som möjligt.
Jag körde först i mitt lag och gick in i leken som om det var på liv och död. Full galopp från halt och över hindret, galopp runt konerna, vi ramlade nästan då Betty inte vill svänga eller lugna ner, och sedan full fart tillbaka. Kände dock att jag inte hade någon kontroll och när jag skulle bryta av så struntade hon i det så jag styrde in henne rätt in i väggen. Det dunkade till när hon slog i väggen och alla på läktaren skrattade.
Det var ju inte så att det var en hård smäll men det lät lite, det var i alla fall roligt speciellt då Betty var så sjukt taggad. Haha hon tog i för alla krafter och var helt svettig efteråt ♥
2013-06-23 @ 12:58:18 Stjärnholm Permalink


Kommentarer
Postat av: Kajsa Johansson

Det låter som en rolig sista lektion! Kan tänka mig att det såg roligt ut när ni for in i väggen ;) Tur att det gick bra iallafall! :)

2013-06-25 @ 12:28:51
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0