Småtrav i hagen

Igår när jag kom ut till stallet så myste jag först lite med Zydansie som låg ner i sin box då hon har ont i sin fot. Klappade lite på henne och gav  henne lite morot.

Sen gick jag och hämtade in Fresa och Cereza från hagen och ställde upp henne i stallgången då Zydansie lånade hennes box. Fresa var helt ler-in-packad så det tog ett bra tag att få bort alla lera från kroppen vilket Cereza tyckte var tråkigt. Så medans F blev ren så gick C runt i hela stallet och skulle tugga på allt och gå in i alla boxar, vilket jag inte uppskattade så jag stängde alla boxar men ändå gick hon runt och skulle tugga på täcken och grimmor...

Väl klar med Fresa och med utrustningen på så gick jag ut och satte upp. Började sedan skritta iväg då jag tänkte ta en skogstur innan jag gick in i lekhagen och travade lite. Men jag kom inte ens bort från gårdsplanen då Cereza vägrade att följa med. Hon gnäggade mot sin hagkompis och mot Fresa och galopperade runt men efter Fresa tänkte hon inte gå.

Jag försökte att vänta ut henne och även gå ifrån henne men hon kom inte för det. Slutade med att jag fick sitta av och gå in i stallet och hämta Cerezas lilla repgrimma, satte på den på henne och så gick vi ner till lekhagen direkt istället.

Ridningen i sig gick väl helt okej. Dock så hängde Fresa mycket i min hand och jag tycker inte att jag har full koll på vad jag ska göra med min kropp för att hon ska lyssna på mina små signaler. Men det var ändå mysigt att trava runt lite bredvid Cereza som busade runt

Idag blir det ett till pass på Fresa men idag står Elin med och hjälper mig ♥
2013-06-16 @ 10:34:20 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Sara Fryk

sv: Åh tack för den fina kommentaren! :)
Ja, väldigt synd att han är ridskoleponny och inte min egna... :(
Kram :)

2013-06-16 @ 12:35:08
URL: http://sarafryk.horseworld.se/
Postat av: Kajsa Johansson

Kan tänka mig att det måste vara mysigt att ha ett litet föl som busar runt bredvid en :)

sv: Åh tusen tack snälla du! Vad glad jag blir att du tycker det! En samsung Galaxy S klarar av ett bad i yoghurt ;)

2013-06-16 @ 19:23:36
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0