Dressyrlektion - Fille

För någon timme sedan så red jag ett dressyrpass på Fille. En ponny som jag inte har ridit allt för mycket och som jag har kallat stelopererad under en lång tid ( förlåt Fille! ).
Passet i sig gick över förväntan i högervarvet, fick en jätte fin form på honom och han jobbade jätte fint. Kände att jag då fick en mjuk hand och det kändes väldigt fint när vi travade runt.
 
Men andra varvet är en helt annan historia. Där fick jag inte ens till ställningen på honom för att han är så pass stel, jobbade massor med innerskänkel och ledande tygeltag utan resultat. Det är hans stela sida samt min svåra sida så det blev inte en bra kombo.
I slutet av passet så gick jag i höger varv men ställde åt vänster och då fick han en fin form... Haha jag tror nog att det mest är mig det är fel på, jag måste nog sitta upp på honom igen och försöka jobba vidare helt enkelt :)
 
Hade ingen egen bild på honom så lånade den här från hemsidan!
2013-03-27 @ 20:58:49 Stjärnholm Permalink


Kommentarer
Postat av: Ebba!

Haha, ja Fille är ju som han är!

Sv: Ja, Betty är en riktigt trevlig häst! Men ibland är hon riktigt riktigt JOBBIG att hålla på med ;)

Kram!

2013-03-28 @ 07:39:43
URL: http://rabbitstars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0