Fina ord och fina personer

Jag kan inte sluta att förundras över hur stor effekt några korta, snälla ord kan göra. Personer som ger dig både beröm samt tipsar om hur man kan gå tillväga för att förbättras ännu mer.
 
Komplimanger är något som jag själv vet att jag är riktigt dålig på att ge till folk. Tycker jag att någon är snygg eller gör något riktigt bra så är jag dålig på att säga det. Jag gör ofta så att jag säger till alla andra att jag tycker det men personen i fråga får aldrig själv reda på det och hur fel är inte det?! 
 
För hur glad blir man inte av komplimanger? Det kan vara allt från "gud vilka snygga skor du köpt" vilket gör att man blir ännu stoltare över sitt köp till "jag tycker att du rider väldigt bra" vilket kan höja ens självkänsla samt göra en glad. För komplimanger är något vi människor gärna minns, då när man tvivlar på sig själv kan man plocka fram dessa fina kommentarer man fått och bara känna att det finns folk som gillar det man gör, hur man gör det eller hur man är.
 
Jag känner att jag ska försöka bli bättre på att ge komplimanger, försöka lyfta fram personer som jag verkligen gillar av olika anldeningar och glädja folk. För när man får positiva eller stärkande ord så växer man som människa! 
 
  
 
 
 
 
 
2013-03-26 @ 17:57:51 Permalink


Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh så fint.
sv: Åh, du anar inte hur mycket det värmer. Tusen tack finaste du!
Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera! ♥

2013-03-27 @ 13:17:07
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Ebba!

Åå Stella, du skriver alltid så himla fina inlägg! DOm är så väl skrivna

Kram Ebba!

2013-03-27 @ 14:14:47
URL: http://rabbitstars.blogg.se
Postat av: Ebba!

Sv: Tack så jätte mycket, man blir jätte glad av dina fina ord, dom värmer!<3
Kram!

2013-03-27 @ 19:27:22
URL: http://rabbitstars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0