Urmysig uteritt ♥

Igår så cyklade jag ut till stallet och först fotade jag hästarna i hagen och fixade lite med mockning och foder.

Tog in Fresa & Cereza innan så de fick sova en stund och när jag var klar så tränade jag lite fölhantering, borstade Fresa och tvättade även hennes svans.
Strax innan det var klart så kom Elin ut så då blev det lite prat medans vi väntade in Mia och hennes dotter Elise som båda skulle rida med oss.

På uteritten så var det alltså 4 ryttare och 5 hästar. Cereza det lilla busfröt fick springa med då Fresa skulle med. Jag fick sitta upp på Fresa och det var trevligt, fick lite tips av Elin men tyckte inte riktigt att det funkade, F lyssnade inte så bra (samt att jag inte är helt säker på mina rörelser) men det kan man ju förstå då hon bara har varit mamma i flera veckor utan att behöva ha någon på ryggen ^^

Men det var i alla fall jätte mysigt! Sen är Cereza så himla charmig som alltid håller sig runt sin mamma men som galopperar, skuttar, bockar och stegrar i stort sett hela tiden vilket betyder att hon uppskattade turen minst lika mycket som oss andra.

En fullt lyckad ridtur som jag njöt av i varje sekund, så himla härligt!

Zydansie var väldigt snygg igår i hagen ^^
 
Sen några blandade bilder från hagen
2013-05-26 @ 17:40:00 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: EBBA LAGERSTRÖM

Din nya design är så snygg!!!

Sv. HAHAHAHAH, det skulle ju vara rena rama drömmen!! Men jag får inte ens en till kanin, så jag får nog fortsätta att drömma ;)

Kram Ebba!!!

2013-05-26 @ 21:29:48
URL: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Postat av: Josäfin Andersson

Åh va härliga bilder :D

2013-05-27 @ 13:10:11
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Kajsa Johansson

Det låter som en mysig tur :) ♥

2013-05-29 @ 12:17:02
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Elin

Ha ha ha jag har världens snyggaste häst XP
Du får även nämna Zydan som din medryttarhäst i panelen också om du vill ;P

2013-05-29 @ 20:38:17
URL: http://elolinon.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0