Morgonen hos hästarna

Idag gick jag upp åtta för att tidigt åka ut till hästarna för att ta av täcken, ge frukost och jobba lite NH med Fresa. Det var någon minus men riktigt fint med frosten som glänste då solen var framme under förmiddagen. 

Jobbade Fresa först i rep och gjorde lite flyttningar av både rumpa och bog. Lite olika övningar och även några byten av varv i trav då Fresa verkligen busar till då och tycker att det är kul!

Sen tog jag bort repet och försökte få henne runt mig och det funkade bra, fick henne över ett litet hinder i trav och sen när vi skulle ta ett till hinder så höjer Fresa upp huvudet och travar i en frisk trav ifrån mig...
Fick springa som en liten dåre (vi var i hagen, den är stooor) för att försöka komma i en riktning så jag stängde hennes väg, när hon väl stannade och tittade på mig så försökte jag att locka på henne. Men då inte det funkade så försökte jag ta rumpa på henne (vilket jag även hade försökt med då hon stack ifrån mig) för att få kontakt med henne men då satte hon full fräs åt andra hållet med öronen spikade framåt. Aja, bara att börja springa igen ^^

Sådär höll de på ett tag, både hon och jag var svettiga när jag väl fick tag i henne och då tog jag på repet igen och avslutade med att flytta hennes rumpa några extra gånger för att poängtera vad det betyder. Fresa hade lite extra energi och tyckte att det var skitkul att få mig att motionera, tror hon försökte säga att jag behöver träna mer >.<
2013-11-30 @ 14:42:37 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Felicia

Jätte fina hästar! :)
Har precis startat en ny blogg btw, om du vill kolla in! ;)
Kram

2013-12-02 @ 21:23:22
URL: http://riderstory.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0