Älskade häst!

I onsdags så var det hoppning, världens bästa vän Viktoria hade fixat så att jag fick hoppa den häst som jag verkligen ville rida igen, Roxanna!
Mitt sista ridpass men kommer ett inlägg om det imorgon


Var lite nervös innan, orolig att jag inte skulle klara av att hoppa henne. Roxanna är en avkomma från Robin Z och  har tävlat 120cm i hoppning om jag inte minns fel. Väl uppe i sadeln så fick jag snurra lädrena TRE varv (!!!) då det kortaste på de lädrena inte ens passade som dressyr läder för mig ^^

Skrittade och travade fram, det kändes bra och märkte återigen att det är en riktigt trevlig häst. Här fick man en reaktion av att trycka emot vaden lite, fick några fina ökningar. Galoppen var gudomlig, så himla lätt i munnen och bara jobbade ihop sig och ökade utan problem! :')

Hoppningen var helt odramatisk, hoppade studs och efter det ett galoppsprång för att sedan hoppa en oxer. Nu när jag har hoppat Zydansie mest den senaste tiden så kändes hela passet så lätt och det stärkte mitt självförtoende! Zyd är fräck men hon är inte lätt i mina ögon, ibland hoppar hon jätte stort och lite då och då får vi nitar. Missförstå mig inte här, Zyd är en stor utmaning men som jag tar mig an med ett leende för hon kommer att lära mig massor!

Roxanna var väldigt okomplicerad och vi avslutade med en oxer på en meter, kändes väldigt bra - dock när höjden blir högre så glömmer jag att trampa ner hälen, alltså mer än i vanliga fall så det är verkligen något jag måste träna på!
Riktigt roligt pass och hade en fantastisk känsla efteråt, grymt sista pass på en väldigt välriden häst!

Bilder fotade av Matilda Olsson från i somras när jag red Roxanna första gången (hoppningen nu var andra gången jag red henne)
 
 
2013-10-11 @ 22:46:36 Stjärnholm Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt att läsa att du fått ett bra hopp pass som stärkte ditt självförtroende :-D
Det behövs tror ja ;-)
Väldigt kul att läsa att allt gick så bra fin sista lektion dessutom
Kram

2013-10-11 @ 23:18:19
URL: http://misselineriksson.blogg.se/
Postat av: EBBA LAGERSTRÖM

Vad kul att det gick så bra Stella, hon är ju verkligen en underbar häst!

Sv : Hahaha, jag ska försöka det, dock brukar det inte gå så bra, slår mig alltid ;)
HAHA, vi bakade chokladbollar i peppakaks former, det är heller inte normalt, så ja, ja slog nog i huvudet ;)

Kram!

2013-10-12 @ 09:43:55
URL: http://ebbalagerstrom.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0