Dressyrpasset på Zydansie

Igår så blev det ett dressyrpass på Zyd för Elin som planerat. Vi var på en stubbåker och både Fresa och Cereza fick följa med och titta lite.

Om jag säger att det gick jätte bra så ljuger jag, även om jag kanske skulle vilja säga det. Jag håller på att lära mig ett nytt sätt att rida och det är verkligen sjukt svårt att ändra en ridstil som man haft i ungefär 8/9år. Jag får veta hur jag ska ha händer och hur jag ska sitta i sadeln, försöker göra så men 2minuter senare så är jag tillbaka på gamla vanor igen...

Zydansie skötte sig utmärkt och jag försökte så gott jag kunde att inte störa henne. Vissa stunder så fick jag ett flyt och en bra känsla men det varade inte allt för länge innan Zydansie ökade traven eller att jag fick det hela att kännas väldigt flängigt och konstigt. 
Men det känns ändå bra för jag vill verkligen lära mig det här för att det känns som ett mycket bättre sätt att rida hästen än att försöka såga ner hästen huvud och dra i tyglarna. 

Elin är otroligt snäll och tålmodig med mig, jätte duktig på att förklara och se. Jag är så fruktansvärt glad att hon har gett mig chansen att lära mig något helt nytt.
Det här känns ändå som en bra början och jag ska göra allt jag kan för att förbättra mitt sätt att rida!
 
2013-09-07 @ 13:08:38 Zydansie ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0