Galopp bock skutt

Idag så red jag och Viktoria ut tillsammans igen, jag på Zydansie och hon på Lucy.

Tog en liten runda där det finns lite grenar som är lagda som hinder på en stig, vi satt båda barbacka. Fattade galopp och hoppade fram och tillbaka längs stigen ett par gånger.

Jag och Zydansie tog täten, dels för Viktoria inte har ridit där förut, dels för att jag ville få igång Zyd utan draghjälp och sist dels för att Viktoria ville galoppera sakta. Zydansie ville galoppera på så det gjorde vi!

Men när vi tagit den fram och tillbaka två gånger så tog vi den igen, Zyd börjar med att bocka i fattningen och sedan galoppera iväg i en galopp där hon krökte på nacken - inget jag önskade då jag inte ville ha fler bockningar och det var inte det vi tränade på så försökte få upp huvudet, det funkade och vi galopperade vidare. 
Kom sedan några bockningar till i både fattningar och under sträckor mellan "hindrena" så jag var tvungen att morra lite på henne och kan inte påstå att jag var så kaxig när jag satt där barbacka ^^

Men som Elin beskrev det sen så har Zydansie stora och runda bockningar, inget jag tänkte på direkt men när hon nämnde det så tyckte jag att det stämde så bra. För det kändes inte som om att hon försökte skicka av mig (för då hade hon gjort det) utan hon blev lite övertaggade så hon gjorde lite krumelurer med kroppen. Haha charmig är hon!

Lucy skötte sig utmärkt med Viktoria, hon var så snäll och det var skönt - ville inte skrämma bort Viktoria från barbacka ridningen direkt ;)

(Har typ 3 bilder när jag sitter på Zydansie och tre när jag sitter på Fresa... Nu har jag ändå hållit på med dem och ridit dem i fyra månader så hoppas att kunna få fler bilder snart, nu ska vi börja sätta igång Zyd så ska försöka få med Viktoria någon dag i hopp om att hon kan fota. Men först ska jag rida en lektion för Elin så jag får lite hjälp och instruktioner om hur jag ska rida Zyd på bästa sätt!)
2013-09-01 @ 00:02:48 Zydansie ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

svar; Haha. Nejmen vad ska man ha en ryggrad till liksom! ;)

2013-09-01 @ 12:01:05
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0