Hoppningen...

Har inte blivit någon uppdatering förrän nu då jag har haft lite annat för mig och tyckt synd om mig själv, ni kommer förstå lite senare ;)

Under framridningen så var Zyd stressig, vi skulle absolut inte gå så nära läktaren och i traven så kunde jag inte jobba för en lång och låg form med halvlånga tyglar för då hade vi ridit över de andra. Inte mycket galopp men vi bara kände lite på den. 
Sen började vi med att hoppa ett kryss och sedan ett galoppsprång och ett till hopp. Vi kom inte ens över det första, så på´t igen och nu kom vi över första men hon svängde av innan det andra. Sen om jag inte minns fel så tog vi det igen och kom över båda, men tappade stigbyglarna. 

Sen när vi tog det igen så kom vi över första med sen svängde hon av igen, jag i obalans och framåtlutad, Zyd slår upp med huvudet och nockar mig över ögat. Det ögat som träffades började rinna lite och det bultade rejält, men låtsades som igenting och red vidare då inte ridläraren märkte något. Ville ta mig igenom den här tvisten så fort som möjligt. 
Så kom igen och då kom vi över utan problem så klappade om henne ordentligt efteråt. 

Sen hoppades vi längs ena långsidan i galopp, ett hopp och sedan ett par galoppsprång och ett till skutt. Det gick mycket bättre nu när vi fick komma i galopp och Zyd hoppade jätte fint. Men kunde inte riktigt släppa den sjuka smärtan vid ögat, försökte känna och tyckte att det kändes som att det var lite svullet. 

Men hoppade klart lektionen som om att allt var frid och fröjd och sen när folk såg mig, så frågade de direkt vad som hade hänt. Kunde då konstatera att det var väldigt synligt men förstod inte hur äckligt det faktiskt såg ut förrän jag kom hem. 

Nu har jag ridförbud i helgen som minst, får heller inte springa eller göra andra ansträngade saker som gör så att blodet börjar pumpas snabbare då det kan ge värre konsekvenser, sa läkaren på lasarettet som skolsyster fixade en tid åt mig hos. 
Jag kunde ju rida klart lektionen men skolsyster sa att jag skulle tänka lite på mitt välmående, iaf så att jag kan ha fullt synfält innan jag sitter upp igen. Just nu så ser jag inte neråt med det ena ögat då det är en svullnad i vägen.

En bild från igår men det ser ändå mycket bättre ut än vad det gjorde i onsdags kväll, då var det så svullet så jag bara såg halvt på det ögat...
 
2013-09-13 @ 15:43:59 Stjärnholm Permalink


Kommentarer
Postat av: EBBA LAGERSTRÖM

OO AJJJ vad det där ser ut att göra ont!!
Tycker riktigt synd om dig!!
Ser inte skönt ut alls!!

Kram!

Svar: Ser ändå värre ut är vad det känns just nu, men tack! Kram
Stella Hagel

2013-09-13 @ 16:32:56
URL: http://ebbalagerstrom.horseworld.se/
Postat av: estrid

Du är vacker som en dag! ;-)

Svar: Haha ^^
Stella Hagel

2013-09-13 @ 22:29:38
Postat av: Sanna Bäckström

Guud vad synd! Du får krya på dig i ögat, haha! <3

2013-09-14 @ 10:22:42
URL: http://sannas.horseworld.se
Postat av: amanda

Usch, det där såg inte kul ut! Krya på dig:)

2013-09-14 @ 12:22:19
URL: http://dressyrab.blogg.se
Postat av: Sofia Krantz

Usch, det ser inte särskilt mysigt ut. Hoppas det blir bättre! :)

svar: Åh, tack. Vad glad jag blir!

2013-09-14 @ 15:36:29
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se
Postat av: Ponnydressyr - Sara

Sv: jaa precis haha oj :O

2013-09-16 @ 10:38:33
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Ponnydressyr - Sara

Sv:Jaa! :D

oj herregud hoppas de inte gör för ont :o

2013-09-16 @ 20:46:21
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0