Dressyr på ponny

Idag så red jag och Elin över hästarna till hennes baksida för att sedan ta oss bort till ridbanan, jag på Maggie och Elin på Zydansie. Tanken var att jag skulle rida Fresa i hopp om en dressyrtävling om cirka två veckor, men då Fresa inte är helt ren i sitt steg från en spark så är hon inte riktigt redo för det. 
Blev ett pass på ponny bara för skojs skull men nu efteråt går det vissa tankar om att jag kanske startar henne istället på dressyrtävlingen, varken hon eller jag är alls i form för en dressyrtävling men då har man något att träna till och då får man skärpa till sig en stund! :)

Maggie skötte sig väldigt bra idag, fick en ganska lugn trav på henne och hon kändes trevlig i munnen! Red LC:1 programmet och det såg lite blandat ut, men vissa stunder helt okej för att vara andra gången jag red dressyr på damen. Måste träna på att få tillbaka hela överkroppen och inte falla fram, att kunna sitta ner samt att min hand i rätt position. Helt enkelt min sits som jag måste jobba på och ska försöka ta tag i lite bålstabilitetsövningar så kanske det blir lättare när jag är starkare! :)

Vi får se vad det blir av detta men det var roligt att jobba med ponnyn idag! 
Bild som Elin tog på oss idag! <3

Elin red Zydansie under den här tiden och det var riktigt kul att se dem tillsammans, se hur dem verkligen jobbar tillsammans! Riktigt snyggt ekipage!
Effektfull bild på bästa dem!
2014-04-27 @ 21:17:28 Maggie Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

Ser jätte avslappnad och fint ut tycker jag. :)

2014-04-28 @ 07:13:36
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0