Mango - hopptävlingen!

Fått lite påminnelser om att det inte kommit någon ordentlig utvädering från tävlingen - har inte riktigt orkat eller haft tid att blogga de senaste dagarna :)

Vi var framme vid Stjärnholm långt innan min klass började så hade gott om tid att kolla banan, lugna mina nerver och rida fram. Väl på framridningen så kändes det ganska bra, han lyssnade framåt för skänkeln och hade fått knaprat i sig lite extra havre!
Hoppade över ett hinder på stora sandbanan innan jag gick in i ridhuset, fick först en nit, sedan ett väldigt osäkert hopp innan vi kom över med en bra känsla. 

Efter mycket väntetid så fick vi komma in i ridhuset och hoppa fram på två hinder. Lät Mango först titta på alla hinder så att han blev nöjd. Fick startsignal och allt bara flöt på, inga större fel utan Mango skötte sig toppen! Kändes nästan lite för enkelt då jag bara åkte med men men ;) Då det var idealtid och vi bara red 2 sekunder för snabbt så blev det en tredjeplacering och en gul rosett!
På filmen ser det inte jätte roligt ut, vi får flera halvtaskiga språng och jag tycker nog att jag ser lite klumpig ut på honom. Några lite längre travsträckor än nödvändigt men det var då tiden man skulle försöka pricka var lite långsam - så det var meningen :)
Stort tack Mia för att jag fick låna din snälla häst! Han var verkligen en liten ängel :)

2014-04-15 @ 19:26:49 Mango Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

Haha, bättre sent än aldrig. :) Som jag redan sa på tävlingen så tycker jag i alla fall det ser jätte bra ut.

Svar: Tack!! :')
Stella Hagel

2014-04-16 @ 18:47:21
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0