Rund häst & lite stel ponny

Oj vilken härligt morgon jag hade idag!
Först blev det en uteritt på bästa Zydansies rygg med Cereza i handen, Elin på Fresa, Elise på Emilia och Mia på Maggie. Fem hästar och fyra ryttare. 
Tokmysigt att skritta runt alla vi, så härliga människor och djur! Haha sen är Zydansie tjock, helt rund och go över ryggen - lite som en soffa ;)

De översta bilden har Mia Onkamo fotat och sen den andar bilden har Elin Eriksson fotat, hade inte mobilen men mig så visar upp deras mysiga bilder istället.
 
(Har helt glömt att berätta med Maggie är inte i Elins ägo längre, Elin hade henne bara på foder. Nu har Mia och Elise tagit över henne så nu är det inte självklart att jag rider Maggie då det inte är Elins häst)

När det sedan var dags att skiljas åt, jag och Elin skulle skritta tillbaka till hagen och de andra två skulle rida lite mer jobb på stubbåkern - så blev det lite ändrade planer. 
Mia frågade om jag ville jobba ponnyn istället och det ville jag. Så blev ett oväntat pass på Maggie, riktigt stel ponny till en början med mjukgörande arbete i 10-15min och sen hade jag en riktigt trevlig Maggie!

Mös runt lite extra på nu en trevlig häst och sen skuttade vi över några hinder på stubbåkern. Först i trav och sen lite galopparbete på det, ponnyn hoppade riktigt fint och vi la oss nära inpå för att försöka att inte bara ta det på fart. Hon lyssnade otroligt bra och jag hade ett stort leende på läpparna sen i många timmar!
Riktigt roligt pass och nu rider jag gärna dressyr eller hoppning på henne igen - himla trevlig att jobba med när hon är med mig för då lyssnar hon för minsta lilla! <3
2014-08-14 @ 21:33:34 Maggie Permalink


Kommentarer
Postat av: Mia

Du är alltid välkommen att rida Maggie. Du rider henne fantastiskt bra. Det hjälper både Maggie och Elise när du tränar med henne.

2014-08-18 @ 03:03:18
Postat av: Josäfin Andersson

Sista bilderna på er är sååå fina!

2014-08-20 @ 13:22:21
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0