Om inte, hur skulle de då va?

Fick en fråga att om jag inte få det fina erbjudandet av Elin om att börja rida hennes häst (nu hästar) för ungefär ett och ett halv år sen, tror jag att jag fortfarande skulle vara medryttare på Lucy då?

Den här frågan är väldigt rolig att få klura på, klart att jag vill säga att jag skulle vara det då det inte är så kul att vara medryttare på en häst och sen byta lite titt som tätt. Jag gillar vanor och att skapa kontakt med hästen, om jag då har för vana att byta runt så varför skappa ett band?
Jag hade då varit medryttare på Lucy nästan två år, inte tänkt särskilt mycket på att sluta med Lucy då jag var ganska nöjd som jag hade det. Visst är det trist att sitta och skänkla 24/7 då hon var väldigt nonchalant för skänkeln samt att hon var så stor och lååång för korta mig. Hade svårt att jobba ihop henne på ett bra sätt!

Men om jag idag ytterligare ett och ett halvt år senare skulle vara kvar på Lucy? Det är klart att det skulle kunna vara så, då jag gillar att ha vanor och ofta bara gör utan så mycket tanke. Fast jag har utvecklats något  otroligt under tiden hos Elins hästar, jag skulle säkert ha kunnat komma lite längre med Lucy från där jag var men fanns det så mycket mer att få fram? Alla hästar har en gräns och sen kanske det inte "går" längre. Jag hoppas att jag hade varit modig och smart nog att ta steget för att leta efter en ny även då det fanns så mycket kärlek till henne. Man lär sig av att ta sig an nya utmaningar och som jag har det nu så får jag nya utmaningar av Elin hela tiden - vilket jag älskar!

Så mycket kärlek till fina Lucy men hon och jag hade nog haft vår tid tillsammans, mer eller mindre. Hon lärde mig mycket under den här tiden men jag behövde hjälp att få bort min hårda hand och förfina mina hjälper vilket var svårt på henne då hon mer eller mindre inte brydde sig. Hon gillade inte alls dressyr och ville helst bara ut i skogen och galoppera - då tänder hon verkligen till på riktigt! Så nej, jag tror inte att jag fortfarande hade ridit Lucy vid det här laget om inte Elin hade lockat till sig mig. Finns även en risk att jag hade tröttnat och slutat helt med ridningen, man vet aldrig!
Men tycker om Lucy massor och hon kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta!
2014-12-31 @ 12:00:00 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0