Improvisation i skogen

Igår hade jag damerna. Hade egentligen velat jobba de med lite NH fast med långt rep - främst så Zydansie skulle kunna få galoppera av den energin som hon har.
Men då det var så fruktansvärt blött överallt och det inte är så bra att riva upp gräsmattor så valde jag att jobba med lite improviserade övningar i skogen.

Började med Zydansie då hon såg så himla sur ut, men efter några få flyttningar och små övningar så öppnade hon sitt skal och såg mycket gladare ut. Hon var trevlig och hade koll på mig. Det hela gick verkligen jätte bra men måste bara berätta om den ena övningen jag gjorde med henne.
Det var en relativt stor sten, inte hög men den tog upp kanske två meter på marken. Jag stod vid den och skickade Zydansie ut och längs med stenen, när hon var mitt emot mig (stället där hon var som längst bort ifrån mig) så ifrån där jag stod så bad jag henne att flytta rumpa, flytta framdelen och komma tillbaka samma väg som hon gick. Det helt fantastiska var att det funkade utan minsta problem! Inga drag eller tag i repet utan hon hade verkligen full koll på mig & gjorde exakt det jag bad om :')

Efter det så kliade jag henne i pannan för att berömma och gud vad hon njöt! Gjorde sen lite andra övningar också och det var så himla roligt då hon hade koll på mig och försökte, hela situationen var så lugn och trevlig.

Efter det så jobbade jag även Fresa men hon var inte lika road som Zyd ^^ Fresa tycker att hon kan det här så jag fick tänka lite extra för att göra någon övning där hon fick fokusera. 
En övning jag gjorde så stod jag still på en bestämd plats - skickade Fresa mellan två träd, fick henne sedan att backa, flytta framdel och vända om och gå in mellan ett par andra träd. Fokuserade mycket med både Fresa & Zydansie att jag skulle göra så små rörelser som möjligt men ändå vara tydlig, ta så lite i repet som jag kunde. Fresa skötte det hela utan problem och var inte allt för inponerad över min övning ^^

En Fresa som tyckte att jag var långsam med maten:
 
Måste sen bara visa några bilder till, det var översvämning på vägen som jag går ut till hästarna ^^ Glad över att jag har mina plankor att gå på annars hade jag typ drunknat ;)
2014-02-10 @ 16:08:51 Arbete från marken Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0