Lång hästdag!

Igår var det en otroligt lång dag för mig, gick upp halv-sex för att göra mig iordning då jag skulle jobba i stallet i fem timmar idag.

Arbetstimmarna var fort avklarade och promenerade då ut till Fresa & Zydansie för att ta av täcken, jobba lite akademiskt samt ge dem sin kraft.
Jätte roligt att kolla hur mycket jag kom ihåg sedan dagen innan, Zydansie var mycket mer fokuserad idag och jag tycker att det gick bra - saker och ting funkade även idag!
Provade även lite akademiskt på Fresa som kan det där, men då jag inte är helt hundra på exakt hur det ska se ut så har jag en känsla av att Fresa gjorde det lite halvdant för jag visste inte bättre ;)

Efter det så blev det att promenera tillbaka till cykeln och cykla hem. Hade dryga två timmar på mig hemma som jag använda till att äta och pusta ut en liten stund. Sen cykla tillbaka till Elin med hunden i korgen.
Kasper fick vara hemma hos Elin när vi var iväg och för att ha lite sällskap av Frasse  & Vigge samt Elins mamma & pappa. Vill inte att han är ensam så länge och då var det här en bra lösning!

Jag & Elin rullade ut till damerna och tog på dem repgrimma och begav oss iväg till ridhuset då det var dags för lite löshoppning. Men då Fresa fortfarande är lite halt efter en skada i hagen så fick hon bara stå och titta på medans Zyd & Bolero (pappas medryttarhäst) hoppade.

Zydansie var så himla rolig idag, hon hoppade runt och busade. Gasade verkligen på i galoppen där hon kunde och såg ut att ha riktigt roligt! Hon pumpade sig igenom studsen, ökade och gled över trippelbarren på en meter. Riktigt kul att se en sådan sida av Zyd, det har jag saknat ett tag.

Efter det så red vi tillbaka & sen när vi åter var hos Elin och Kasper som så snällt väntade så blev det en liten kvällsmacka med te. Ytterst trevlig och skönt att varva ner en stund. Bara prata lite och slappna av <3

Avslutade hela dagen med att mysa lite med pappa framför en film, men gav upp efter halv filmen då ögonen höll på att slockna efter ungefär 19 vakna timmar... 
En riktigt bra dag men som verkligen tog på krafterna!
2014-02-17 @ 11:22:00 Akademiskt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0