Testa tålamodet

Idag tog jag mig ut till damerna till strax efter ett, Elin skulle vara ute runt halv 3 så tänkte försöka göra lite nytta innan och mocka. 
Tänkte först ge dem kraft och ville börja med att ta fast Maggie då hon inte ska bossa runt på Fresa & Zydansie när de äter. Kan dock säga att det var lättare sagt än gjort...
F & Z fick sin mat men jag fick inte tag på Maggie utan hon sprang ifrån mig hela tiden trots att jag lockade på henne med både mat och morot. Ett tag så galopperade hon längs fältet fram och tillbaka och jag samma sträcka fast i jobbig terräng i skogen -.- 
Som ni kan gissa så var det lättare för henne att ta sig fram och hon besegrade mig i den kampen. 
Följande en och en halv timma bestod av att jag försökte få tag på denna ponny, jag fick inte ens komma nära så mockade lite för att sedan försöka att bara få komma lite närmare, mockade lite till och sen försöka komma nära henne igen. Det slutade med att jag inte fick tag i ponnyn och när Elin kom så fick vi köra lite teamwork och fick då tag i den envisa och skeptiska ponnyn ;)

Sen blev det en tur i skogen för mig på Maggie och Elin på Zydansie, Fresa är fortfarande väldigt halt och var mycket nöjdare med att stå i hagen och mumsa hö!
Vi möttes upp av Mia & Elise och begav oss iväg till en skog med lite småhinder. Då Maggie är så pass ny och vi inte vet hur väl igång hon är så tog jag bara några småskutt med henne, hon blev svettig men då hon har så himla tjock päls så är det inte alls konstigt. Hoppade en liten gren på kanske 50cm och efter far Maggie iväg i världens galopp och jag hade tappat bromsen igen ^^ Väntade istället ut henne lite då hon var så tokglad över att få hoppa lite!

Men det var en rolig tur, det tyckte nog alla ryttare och hästar med bus i skogen! Såg också att Zydansie tog riktigt fina språng med Elin, hon är bra snygg den där hästen!
2014-02-19 @ 00:14:32 Maggie Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0