Vårtur i februari

Idag så blev det en uteritt med mycket sällskap.
Jag och Elin rullade ut till damerna och gav kraft samt att jag fotade några bilder på Maggie, som ni kan se i det tidigare inlägget. Fresa fick idag stanna i hagen då hon fortfarande är dålig i benet och inte ska behöva gå på en snabb och lång promenad då.

Vi borstade av Zydansie och Maggie eftersom att alla hästarna rullat i lera denna natt ^^ Sen skrittade vi iväg, jag på Maggie och Elin på Zydansie. 

Rundan gick riktigt bra och det var otroligt mysigt! Plusgrader, sol, lite grönt gräs samt glada hästar. Maggie verkade gilla det stora sällskapet men ville promt gå om de andra och ett flertal gånger travade hon iväg och även en gång en liten galopp ^^ Allting väldigt godhjärtat, inga bråkigheter utan en pigg ponny som ville gå i någon högre gångart. 
Då jag satt i repgrimma på henne och inte hittade bromsen så försökte jag inte ens dra i henne sen, lät henne trava då hon aldrig stack ifrån de andra utan stannade när hon kom fram till de som var längst fram, riktigt charmig och hoppas vi sticker ut någon dag jag och Elin så Maggie får visa upp sin trav och galopp lite mer. Var ju endast en skritt-tur inplanerad idag även fast M ville annat. 

Riktigt trevlig tur och blev lite förtjust i Maggie, ett litet charmtroll!
 
Efter turen så åkte vi till Mia & Mango som hade varit med på turen men som gått in på banan för att jobba efteråt. Mango hade hängt så mycket i Mia så hon gjort illa ryggen.
Så Elin satt upp och jobbade honom så han började bära sig själv, såg riktigt bra ut!

Sen satt helt plötsligt jag på Mango och blev instruerad av Elin. Lite för att Mango inte bara ska sköta sig när Elin sitter på honom och då Mia gjort sig illa och inte kunde sitta upp igen. Tyckte att det gick så långsamt och var mest fokuserad på att det skulle gå fortare, men han orkar inte bära sig i en för hög takt så fick order om att fokusera på att han inte skulle hänga sig i mig. 
Riktigt länge sedan jag red dressyr och gud vad jag älskar när Elin hjälper mig. Det krävs så himla mycket fokus och jag lär mig så mycket i både teorin och praktiken! Inte alls van med Mango men när jag var snabbare i min eftergift så blev det bättre men inte helt 100.
Jag & Mango i höstas
2014-02-18 @ 00:55:23 Maggie Permalink


Kommentarer
Postat av: EBBA LAGERSTRÖM

Vad mysigt med uteritt, visst är det skönt att våren börjar kika fram! :D

Sv: Jaa, han är riktigt tuff!
Ja, det var super skoj!

2014-02-18 @ 10:26:22
URL: http://ebbalagerstrom.horseworld.se/
Postat av: Mia

Oj oj vilken skillnad på mango från sista bilden till hur han ser ut idag. Ibland behöver man en bild för att se hur långt man faktiskt kommit.

2014-02-18 @ 13:11:32
Postat av: Sofia Krantz

Åh, verkar vara himla mysigt verkligen. Och kul att höra om Maggie, hoppas verkligen att det går bra med henne och vill önska er ett stort lycka till. :)

Men hon verkade lite som Melody. Hon vill också gärna köra lite på högre gångarter när hon har chansen men hon är absolut inte het eller springer iväg från en på något sätt utan bara allmänt pigg och glad att få röra på sig. Såna hästar är riktigt mysiga.

2014-02-19 @ 09:56:34
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0