Studsa runt i termosar

Idag under förmiddagen så var jag ute hos damerna. Började att ge dem kraften och tog sedan på träns på Zydansie och gick ner mot det lilla fältet i hagen för ett barbackapass. 
Skrittade en kort stund och bara kollade att bogen var där den skulle vara och att hon skrittade med hela kroppen. Började sedan trava och det blev MÅNGA korta travstunder då jag höll på att glida av, jag hamnade på manken eller något annat trevligt ;)
Hade termobyxor, fast de är helskodda, men när jag red så snurrade de sig så jag i slutänden bara satt på termosens glansiga/sjukt hala sida... Jag vet att jag sagt det förut men Zyd har en otroligt hal päls och termobyxor på det + en otroligt studsig trav - det var minst sagt intressant ^^

Men många korta sektioner av trav blev till slut längre sträckor och jag kom mer och mer in i traven, förutom när Zydansie gasade på för då var jag lika obalans som i början. Efter ett tag tog vi galopp också och jag kände glädjen i hela hästen, på volt först och sen raka sträckor där hon fick länga ut sig <3

Det hela funkade bra så avslutade med att hoppa ett litet hinder i galopp två gånger från båda håll, det tyckte Zydansie var kul och förvånad över hur balanserad jag kände mig innan, under och efter hoppet. Hoppet (även om det var litet) var inga problem alls utan det jobbigaste idag var traven och avbrotten då det var halt och skumpigt.
Men det var ett bra pass och är väldigt nöjd med idag, idag hade vi kul!
 
Därefter så jobbade jag lite NH med Fresa. Tog ner även henne på det lilla fältet och gjorde lite övningar. När hon sedan var i trav och jag sa galopp utan att egentligen säga åt henne att göra det med hjälp av min kropp så tog hon fattningen direkt :') 
Hon vill mer än gärna galoppera nu men då hon precis avslutar sin medicinering efter tandläkaren så ska hon inte bli svettig. Så om man ber om en kort galopp så säger hon inte nej! Hon fick även hoppa över ett litet hinder och det bara lyste om henne - hon verkade så glad över att hon också får göra något!
 
2014-01-26 @ 20:49:43 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: evie

Åh, vad mysigt med barbacka! Traven är ju värst... fast paint stot jag rider har en himla fin jogg så där sitter man som i en fotölj.. men de flesta hästar är ju inte så himla roliga att trava barbacka på :)

Vad är skimmeln för ras? :)

2014-01-26 @ 22:49:22
URL: http://www.evieastrom.blogg.se
Postat av: Tove

Fina hästar :D

2014-01-27 @ 13:56:35
URL: http://granaryttarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0