Yesterday I didn´t know who I was

Hoppningen igår började bra, travade först runt på en lite spänd och pigg Zydansie men efter ett tag släppte det och hon frustade samt lugnade ner sig. 

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska fortsätta det här inlägget, jag vill ta upp de saker som inte gick bra men då det var en hel del saker så är jag rädd att låta för negativ men jag gör ett försök.

Sen kom galoppen och fattningarna gick inte alls bra, förra gången jag hoppade henne trodde jag att jag hittat knappen för dem men igår var det ett bakslag. Inga rena galoppfattningar utan springiga och inte alls som jag önskade. 
När jag hoppade fram så kände jag att jag inte alls fick någon bjudning från henne, hon sökte inte själv till hindret utan jag fick verkligen rida henne fram till, över och efter hindret. Men sen när det kom tre hinder med några galoppsprång emellan på en båge så började hon suga tag mer i hindrena och gasa på.
Haha dock var det ett hinder i hörnet som var tokläskigt då en lampa i hinderrummet lyste och man hoppade rakt emot det. Men det blev bara en nit innan vi kom över, hon tyckte inte alls om det hindret men när jag var där med henne så tog vi oss över <3

Därefter var det en annan kombination på ett hinder, ett galoppsprång, en oxer som avslutades med två galoppsprång och sedan ett enkelhinder ut. Roligt att det krävdes fokus hela vägen igenom, kom tokigt ett par gånger men Zydansie fixade det varje gång - grym hopphäst!!

Så egentligen så gick passet bra, det här är saker jag kände och det låter ju inte alltför dumt. Men jag blev så otroligt frustrerad på mig själv. Jag gjorde i stort sett ingenting rätt igår kände jag, hälarna kunde jag inte hålla nere, eftergiften funkade inte och jag kände mig bara så otroligt klumpig i sadeln. Nej jag var inte alls nöjd med mig själv efteråt. 
 
Elin var med och hjälpte mig och sa hur jag skulle göra. Hur svårt ska det vara att lyssna på instuktionerna och göra det Elin säger när jag vet att det blir bättre då? TOKSVÅRT!Har beslutat mig för att försöka att lägga det här passet bakom mig, det kan inte alltid gå bra. Sen får jag acceptera att jag inte är bättre än såhär just nu, jag tränar för att bli bättre och igår var det träning. Hoppas att det här var en av de där ett steg tillbaka och två framåt!
2014-01-20 @ 17:15:00 Zydansie ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0