Helgpyssel och mer otur på Zydansie

Varit hos pållarna lördag och söndag. 
Lördagen hade jag väldigt oflyt så fick både regn och åska. Zydansie motionerade sig själv i hagen 2 varv i galopp, hagen är stoooor. Cereza sprang glatt med och undrade vad det var frågan om ^^
Gick sen och hämtade Fresa och Maggie i ligghallen, har inte skrivit det här men Fresa har/har haft kotledsinflammation i båda fram så hon ska röra sig så lite som möjligt. Så hämtade dem där, satt upp på Maggie och Fresa fick vara handhäst. Fresa har sin korta promenader så medan Maggie fick träna på att gå långsamt samt mjukgörande skrittarbete så fick Fresa sin promenix. Båda verkade nöjda och gjorde inte mer än så då jag var väldigt blöt vid det laget :)

Söndagen så började jag med att hämta Zydansie och Fresa i ligghallen, hade tänkt göra lite samma som igår fast då sitta på Zyd. Men efter att ha hittat en stor läskig knöl på Zyd mellan frambenen så vågade jag inte sitta upp, Fresa & Zyd fick promenera fram och tillbaka till den riktiga hagen för kylning av knöl/svullnaden samt lite ätande av kraft. Sen gick vi tillbaka igen.
Även Maggie och Cereza fick sin kraft och jag fixade med alla småsår samt hovvård, tanken var att jag idag skulle rida lite högre gångarter än skritt på Maggie men då min far var med och han skulle ut natt samt behövde äta innan så hans det inte med. Hade verkligen sett fram emot ett intervallpass i skog och mark med ponny, får bli en annan dag!
2014-07-21 @ 22:25:35 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0