Ruta ett

Blev ett pass på Bolero idag med endast några få skutt, alla bommar målas om så vi fick använda ett hinder som ser ut så här:

Det hindret gick bra att hoppa från vänster själva hoppet men mycket (!!) läskigare från höger så då överhoppade han i varje språng samt spände hela sig!
 
Sen rusade han också efter hindret, körde upp huvudet och bara drog iväg. Det borde jag ha varit förberedd på, att man kan få börja om på ruta ett men jag blev lite knäckt för stunden. Allt vi tränat på var som bortblåst och fick ta det för hur det var. Han hade ingen bjudning mot det lilla hindret och nitade/försökte svänga av konstigt många gånger. Fick ta det för hur det var just idag och när vi tog hindret och han lyssnade ganska bra, men med volt, så nöjde jag mig för dagen. 
Joggade då av honom och hoppas att han kommer ihåg det till nästa gång. Att det uppskattas mycket mer när han inte bara rusar och att det ska vara roligt! Han har riktigt dåligt självförtroende och då måste jag trotsa mig själv och inte ha det, säga att vi fixar det här och att det är riktigt roligt om vi bara försöker!
2014-07-11 @ 21:28:39 Bolero Permalink


Kommentarer
Postat av: Ida - foto & häst

fina ni är :)
sv; jaa verkligen! :D tusen tack ❤

2014-07-14 @ 01:01:19
URL: http://prinsesc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0