Snyggponnyn!

Idag så har jag ridit ett dressyrpass på den sjukt snygga ponnyn Maggie. Elin var med och hade lite övningar till mig som jag gjorde samtidigt som hon kom med tips hur jag kunde förbättra och hur jag skulle tänka. 
Jag måste bara börja med att säga att det gick GALET bra! Försök att hitta hur många gånger jag skrivit det, inte ofta!
Jag satt där jag skulle och red på min egna toppnivå, jag var helt där kroppsligt samt i skallen och det var Maggie också. Hon är lite stelare och svagar i vänster varv men vi jobbade på det och det blev en klar förbättring. Alltså jag är så otroligt nöjd med passet, och att Elin också såg det och gav oss komplimanger gjorde saken ännu bättre - nu svävar jag på rosa moln :)

Jag och Maggie hade ett fint arbete tillsammans och det var på slutet när både jag och Maggie var trötta som det blev lite tufft att avsluta med flaggan i topp och göra klart sista övningen. Vi kämpade in i det sista och jag kan inte säga mer än att jag är toknöjd!
Hoppas att jag kan rida lite mer dressyr med ponnyn, nu var det en månad sedan sist och det var så fantastiskt kul - samt att det är bra för både mig och Maggie att träna dressyr. Får kolla med coachen men det borde gå bra ;)
2014-06-28 @ 18:04:23 Maggie Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0