Ändrade planer

Är med i en seriehoppning med Zydansie, första tävlingen i serien var för nästan 2 månader sedan och den andra är nu till helgen.
Dock så har Zydansie gjort sig illa i benet så en tävling med henne är tyvärr inte möjligt :/ Riktigt trist då det gick så bra på den förra tävlingen.

Men jag ska få låna Mango av Mia och hoppa han i min 70cm klass. Inte ridit honom alls mycket, suttit på han några enstaka gånger så igår blev det lite impulsivt ett hopp-pass med Mango. Hade en dålig inställning och kände att han är en tråkig lite häst, men det gick faktiskt bra att hoppa och han har utvecklats så mycket sedan jag red han sist så känner mig dum som hade förutfattade meningar!
Mjuk i munnen och gasade verkligen på när man bad om det, galoppfattningarna tog han riktigt snabbt och var helt enkelt väldigt trevlig!
Vi hoppade bana och ett 90cm hinder några gånger utan problem så hoppas att vi kan samarbeta på söndag, jag och Mango!
 
Även idag har jag suttit på Mango! Så att jag skulle få känna in mig lite mer på honom, så jag och Elin red ut på en härlig sväng i det fina vädret! 
Jag på Mango då och Elin på Fresa med Cereza i handen :) Jag & Mango körde ordenligt galopparbete längs ett lååångt fält, först snabb galopp längs hela med endast avbrott när det kom svängar för att byta galopp. Sen tillbaka samma väg fast lite mer kontrollerat (Elin tycker att det är bra om jag känner hur man kontrollerar hästen man ska tävla på söndag ;) ), både ökad galopp och en mer samlad galopp. När jag kom till punkten där vi började så tog jag samma väg tillbaka där Elin väntade. Fresa hade redan gått ett pass idag och med Cereza i handen så tog hon det lugnt medans jag och Mango blev helt svett ^^

Därefter gick vi in och hoppade lite i skogen, jobbade på min hand (eftergift) med mycket hjälp från Elin samt hoppade några läskiga hinder. Ett dike med ett fält träd snett övet hoppade vi, den ser otroligt läskig ut men Mango tog den utan problem. Även lite andra träd och diken hoppade vi och bara försökte jobba tillsammans.
Otroligt härlig tur, alltid roligt att rida tillsammans med Elin - hon utmanar mig ofta men det blir alltid bra i slutändan och jag växer som person. Tack för det Elin! <3


Känns nu bra inför tävlingen och hoppas på att vi kan få en fin runda tillsammans! :)
 
2014-03-28 @ 20:07:05 Mango Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin Eriksson

"alltid bra i slutändan" nja ibland trycker jag nog på lite mycket, men du är verkligen superduktig! =D

2014-03-28 @ 22:56:14
URL: http://misselineriksson.blogg.se/
Postat av: Sofia Krantz

Himla trist att hon är skadad men kul att det har gått bra med Mango i alla fall. :) Önskar er lycka till på söndag och hoppas verkligen att det går toppenbra för er.

2014-03-29 @ 09:44:15
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0