Hoppat tre hästar i rad!

I lördags stod det hoppning på schemat för alla damerna. 
Jag började på Zydansie och Elin på Maggie. Zydansie kändes fin och på i galoppen, snabb uppvärmning för att känna lite på henne innan vi började hoppa. Var en otroligt snabb och pigg Zyd idag, fick jobba ordenligt för att korta hennes galopp. Roligt att hoppa Zydansie igen och det känns som hemma, vi hade lite svårt med kombinationen ett tag då jag verkligen behöva korta henne då och hon smet undan efter första hindret ^^
Annars gick det bra, måste fortsätta att jobba på eftergiften och stärka min bål!
Bästa Elin filmade när jag satt på alla:
(kolla i HD)


Därefter "tvingade" Elin upp en sjukt trött Stella på Fresa. Hade sett att Fresa var riktigt pigg med Elin och hade inte jätte bråttom att känna på det just idag, men mina lama försök att komma undan hjälpte inte så helt plötsligt satt jag på Fresa. 
Inte hoppat Fresa sen i somras, inte ridit henne med sadel sedan dess så jag visste inte alls hur jag skulle bete mig på hennes rygg ^^ Började känna lite på henen i trav och galopp innan jag började travhoppa (jag tänkte trav och några meter innan hindret flög Fresa iväg i galopp ;) ).
Riktigt pigg Fresa som exploderade innan hindrena, inte så vi vill att hon ska göra men jag skulle bara få känna på några skutt. Det var riktigt roligt och Fresa är duktig, sjukt snabb och ändå hinner hon ta upp tassarna så hon inte slår i bommarna. 
Kul att testa henne (igen) och ska bli kul att hoppa henne igen samt börja jobba mer ihop med Fresa nu!
 
 
Därefter blev jag (återigen) övertalad att sitta upp på Maggie och känna på henne. Hon rids med dubbla tyglar just nu och då jag aldrig gjort det förut så var det lite läskigt och krävde full fokus från min sida!
Riktigt trevlig att trava runt på och kände även på galoppen innan jag skulle börja hoppa. 
Kommer ingen film från hoppningen då det inte alls ser bra ut, Maggie var duktigt och hoppade jätte bra. Med ryggen som man vill, om något lite stort men hon gjorde ju det hon skulle. Jag flög med som en liten vante i obalans och inte alls smidigt. 
Kommer att få jobba mer med Maggie och hoppa henne mer så jag förhoppningsvis ska kunna följa med i hennes språng! Ponnyn kan hoppa!
2014-03-24 @ 20:45:41 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0