Dressyrtävlingen

Kom till sanbanan för att värma upp, travade Maggie något varv åt båda hållen innan jag satt av igen. Hon var så otroligt fin i munnen och med mig så väntade in i det sista med att rida henne varm då jag inte ville trötta ut henne för mycket. 
Väl uppe i ridhuset för att starta LC:1 så tyckte Maggie att det var läskigt där inne, som tur var han jag skritta ett varv så hon fick titta på allt! Sen fick jag tillåtelse att rida, för att sammanfatta så gick det riktigt bra! Mest imponerad är jag över galppen, fattningarna kom direkt och det var inte en springig galopp utan mer åt det hållet vi söker. Fick till och med en 8:a på en av galopperna!
Kommentaren från domaren var "prydlig ritt men att hästen kommer över tygeln i avsaktningarna. Annars taktmässig och bra form, mjukt och fint ridet." Vi vet att avsaktningarna inte är så fina då hon drar upp huvudet men det är något vi får jobba med - vilket inte var en nyhet (:

Avslutade på 68,52% och det blev en vinst, tävlade mot privatryttare i klubben. Från att i måndags vara påväg att bryta ihop och böla så står vi här idag med en första placering! Det vill jag verkligen tacka Elin för, för all hjälp som coach, vän och hästägare - hon fick mig att inte ge upp!
 
 
Sen blev det att värma upp Fresa, kändes mycket bättre än i torsdags och Fresa var fokuserad. Lite trav och galopparbete innan jag gick upp och red LB:1.
Även den här ritten gick riktigt bra, Fresa lyssnade fint och blev nästan lite loj vissa stunder men skötte sig utmärkt! Inga galoppombyten (vilket det inte skulle vara ;) ) och det mest oroliga är att vi skrittade! Det som vi inte alls har fixat på träning funkade nu i stundens allvar, vi fick en 7:a på skritten! Annars var det själva inridningen som inte blev helt rak och att hon ännu inte är stark nog så hon går i en lägre form - så det anmärkte domaren på. Annars är jag bara jätte nöjd och glad och vi fick 63,8%.
Stort TACK till Viktoria som filmade, pappa som höll häst(han fick då inte se mig rida någon av ritterna) och Elin för all support! Ni är guldvärda <3

Videon från ritten med Fresa bråkar lite så den kommer upp så snart jag löst det tekniska problemet -.-
2014-05-25 @ 18:05:28 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

Här ä länken med bilderna. De bilderna från ridhuset vart ju inte så överdrivet fina då ljuset var så dåligt men hoppas att du tycker att någon bild är duglig åtminstone. :D

http://sfmkrantz.blogg.se/2014/may/till-stella.html

2014-05-25 @ 18:35:01
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se/
Postat av: estrid

Grattis!Imponerande, snyggt jobbat!

2014-05-29 @ 01:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0