Skutt i hagen och halsring

Hade damerna och ett stycke Mango var också i hagen på besök.

Började med Fresa, skulle kolla så hon var fräsch inför lite hoppning imorgon så framskrittning i skogen sen lite jogg på fältet samt några skutt över terränghindrena. 
Joggade henne lite lätt och hon kändes först lite stel men det lossnade snabbt och hon var väldigt villig på att röra sig framåt. Tog då lite galopp och allt kändes okej så då tog vi även ett par skutt. Fick en riktigt bra känsla inför imorgon, hittade en bra galopp och styrde henne an mot några hinder - hon tar allt med sådan lätthet och det kändes riktigt bra! Både hon och jag blev svettiga av det korta passet men var väldigt kvavt i luften så var nog det som påverkade oss.

Nästa ut var Cereza, jobbade henne lite NH och hon verkade njuta av uppmärksamheten! Bad om lite trav och såg tyvärr att hon har råkat ut för en hälta, hon var inte helt ren så vi höll oss till skritt efter att jag fått titta lite på henne. Kände igenom benen men kände ingen värme eller svullnad så förhoppningsvis är det något som försvinner snabbt!

Därefter skrittade jag bort på Mango med Fresa i handen till sommarhagen och släppte dem där. Gick tillbaka och cyklade sakta med Cereza till hagen också. Hade tänkt ta med Maggie direkt här men hon ville inte bli fångad så hon fick stanna. Efter lämnat Cereza så skulle jag skritta en tur i skogen på Zydansie, för lat för att gå och hämta tränset för att sedan gå och lämna det igen så nu var det dags för min tur att lita på Zyd. För alla gånger jag bett henne att lita på mig, att vi skulle fixa saker så var det min tur. Hur ska hon kunna lita fullt på mig om inte jag litar på henne? Så hade halsremmen på henne (sådan man brukar ha till kor, Zydansie har väldigt känslig nosrygg så vi vill inte ha repgrimman på henne för tillfället och leder henne i halsremmen eller träns) samt en halsring. Halsring som bestod av ett enkelt tunt rep som var runt halsen och jag endast använde i nödfall. Så Zyds huvud var helt fritt från remmar och vi tog våran tur i skogen, tok mysigt och jag var så glad - det har hänt så otroligt mycket med den här hästen. Hon som hade ett rykte att va galen och ett monster kan vi nu skritta ut på med i stort sett ingen utrustning - Elin hon kan lite skit ;)

Lämnade henne i sommarhagen efteråt, hon sprang till kompisarna och tog ett varv i trav runt dem och krökte på nacken. Man måste visa upp vem som är snyggast när man varit ifrån kompisarna i max 45min ^^
Gick sen och hämtade en förskräckt ponny som blivit lämnad ensam. Hon ville nämligen inte komma när jag skulle hämta Zyd utan kom först när vi var vi grinden så då fick hon stanna. Nu var det inga problem att få tag i henne så jag skrittade bort även henne till sommarhagen, gud så underbart det såg ut när hela flocken stod och betade tillsammans <3
2014-05-31 @ 23:18:45 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

Åh, halsring är ju något av det bästa som finns och rida i. :D Så himla härligt.

2014-06-02 @ 18:01:19
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0