Torsdagens ändrade planer

I torsdags så var det dags för lite hoppning, imorgon är nämligen sista omgången i seriehoppningen på hemmaklubben. Då Zydansie blivit dålig igen så skulle hon endast joggas lite på plats om hon såg okej ut (vilket hon inte gjorde) så skulle jag och Elin hoppa Fresa. Hade Zydansie första gången i seriehoppningen, Mango andra då Zyd var dålig och nu är planen att jag ska hoppa Fresa imorgon. Hade helst hoppat Zydansie hela serien men hon är en liten otursfågel :/

Väl på plats på ridbanan så var Fresa stel och gick inte helt rent, hon hade gått omkull dagen innan... Så blev ingen hoppning där utan fick rida tillbaka och det blev istället lite hoppning på Mango. Jag och Mia delade lite på Mango medan Elise hoppade Maggie som hon ska tävla. 
Red först fram på ängen och hoppade över några cementrör, kändes bra och han lyssnade bra framåt! Gick in på banan och började hoppa lite med både Elins och Mias ögon på mig - bättre support finns inte!!
Mango var snabb med att börja vägra då hindren är färgglada och lite nya, samt att han är en liten fegis ;) Men efter en liten stund så kom vi in i det och började få en liten känsla tillsammans. Mia gav mig en liten bana som innefattade en grind. 

Alltså jag och grindar passar inte så bra, har aldrig gillat dem och de känns alltid som ett problem. Tänkte först att Nej, vill inte hoppa den. Men tänkte om och tänkte på ren svenska "skita i mina tönterier", över skulle jag och stålsatte mig. Hoppar hindren innan och rider an mot grinden som var en lite knepig sväng, Mango flyter iväg och lyssnar inte för skänkeln (hade spöt i andra handen så kunde inte hjälpa till med den på bogen) . Men jag hade min väg så medan jag fortsätter svänga så flyter Mango iväg och sen ligger jag där i gruset och återhämtar andan. Dumma häst >.< 

Brännskada i handen från tygeln då jag glömt handskarna hemma men annars helt oberörd av dunsen ner i sanden. Något frustrerad absolut men satt upp och tog om grinden utan problem. 
Det var den stora händelsen det passet men Mango är lite svår att övertyga ibland, han bestämmer sig långt innan att han inte ska hoppa hinder som han egentligen kan gå över. Har inte ridit honom överdrivet mycket och därav känner jag att jag inte helt kan vara det stödet han behöver då. Fast han är en bra utmaning!
2014-05-31 @ 22:26:34 Mango Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0