Galopparbete på gräszonen

I onsdags red jag och Elin ut i snön, på med sadlar för lite bus innan snön försvinner igen. 
Kände mig väldigt ovan när jag väl satt i sadeln på Zydansies rygg igen efter så lång tid! Det snöade och det blåste, inte allt för mysigt på de helt öppna områdena!

Vi körde galopparbete på en gräszon, Elin först på Fresa och vi efter. Väldigt länge sen jag satt i en sadel och än mer längre tillbaka som jag galopperade på ett fält. Innan semestern var det mest markjobb och lugna turer i skogen. 

Zydansie började att hoppa upp i luften och hennes bakben ännu högre om ni förstår vad jag menar. Jag tappade balansen och hej vad det gick! Ville ha lite kontroll så försökte bestämma farten vilket resulterade i en studsande Zyd som inte tänkte ge med sig. Ingen säker och lugn tur första gånger efter så lång tid - tack Elin ;) Elin stannade lite längre fram och sen fick jag ligga först, lite mer galopp uppåt än framåt och då fick jag tips av Elin att bara driva på då och försöka att länga hennes hals. Efter en del jobb fick vi ett bättre flyt och en riktigt taggad häst som sen bet tag i bettet och det gick lite fortare än vad jag känner mig säker med ^^

Vi fick ett bra avslut och jag kunde inte annat än skratta åt Zyd som är så glad i att springa och att bestämma. Jag blev snabbt varm i kläderna och trivs på denna tokiga dam!
2015-01-11 @ 13:38:42 Allm�nt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0