Avslutat ett långt kapitel av mitt liv

Har nu tänkt att jag ska skriva här vad som har förändrats i mitt liv, men det har tagit emot men nu är det dags känner jag!

Måste meddela att jag inte längre är medryttare på Fresa, Zydansie & Cereza. Jag är inte längre Elins medryttare och jag kommer helt att sluta med hästar. Har 2 eller 3 dagar kvar att jobba på Stjärnholm men sen är det slut. 

Har helt själv bestämt mig för detta då min drivkraft till hästar tyvärr helt har försvunnit. Den senaste tiden har jag mest bara varit ute hos damerna av vana och inte för att jag har lust. Ställde mig själv frågan om jag ville fortsätta med hästar för kanske en månad sen, men då skrämde det mig att svaret inte kom självklart så jag gömde undan dem tankarna. 

Det var riktigt svårt att vara ärlig mot mig själv, hästar är ändå 10år av mitt liv. Större delen av mitt liv och det är så mycket av min identitet, jag är den korta och blonda hästtjejen. Så himla stort kapitel av mitt liv och jag har nu skrivit de sista raderna på det kapitlet. Sen kanske inte föralltid, men för nu. Om lusten kommer tillbaka så är det  inte omöjligt att börja igen, men för nu så har jag valt att sluta.

Att vara ärlig mot mig själv och mot Elin, det kändes som om att något i mig gick sönder. Jag älskar Elin och damerna något otroligt, tiden vi har haft värdesätter jag riktigt högt. Men att göra något halvhjärtat är varken rätt mot Elin, hästarna eller mig själv - det blir inget bra av det i slutändan.

Damerna finns kvar och jag och Elin har hittat en sådan fin vänskap som inte försvinner i första taget! Nästan 2år har jag varit Elins medryttare och det har varit något utav det bästa i mitt liv. Jag känner att jag har växt otroligt mycket som person!

Nu ska jag försöka att hitta mig själv. Vem är jag när jag inte är hästtjejen som jag alltid varit? 
En drös med bilder från denna tid som Elins medryttare:
 
Min tid med dessa hästar här över, alla minnen och all den kärlek - OBESKRIVLIG!
 
2015-03-14 @ 18:01:11 Cereza ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0